نوشته شده توسط : kifhub

تفاوت اساسی بین این دو این است که چرم طبیعی از پوست حیوانات مانند گاو، گاومیش یا گاو ساخته می شود. چرم مصنوعی از پایه پلاستیکی ساخته می شود و سپس با موم، رنگ یا پلی اورتان برای ایجاد رنگ و بافت پردازش می شود.



چرم مصنوعی (که به آن چرم "چرمی" یا "وگان" نیز گفته می شود) اغلب به عنوان جایگزینی ارزان تر برای چرم طبیعی در نظر گرفته می شود. چرم اصل تقاضای زیادی دارد و دلایل خوبی دارد. چرم واقعی حسی جذاب دارد.

دوام فوق العاده ای را ارائه می دهد و چرم با کیفیت با افزایش سن بهبود می یابد. در وبلاگ قبلی، دو نوع چرم مصنوعی را مورد بحث قرار دادیم: چرم دو طبیعی و مصنوعی. در اینجا، تفاوت چرم طبیعی و مصنوعی را با هم مشاهده میکنیم.





پارچه چرم مصنوعی PU

 


پارچه چرم PU با اعمال یا لمینیت یک روکش 100٪ پلی اورتان روی یک ماده پایه ساخته می شود. مواد پایه معمولی عبارتند از پلی استر، پنبه، نایلون یا ابریشم مصنوعی. یک غلتک یک الگوی دانه مصنوعی روی سطح اعمال می کند تا ظاهر چرم طبیعی را تقلید کند. دانه مصنوعی معمولاً بسیار یکنواخت است.

پارچه چرم مصنوعی پی وی سی
پارچه چرم PVC بسیار شبیه پارچه چرم PU است. به جای پلی اورتان، پارچه چرم پی وی سی از ترکیب پلی وینیل کلراید با تثبیت کننده ها (برای محافظت)، نرم کننده ها (برای نرم شدن) و روان کننده ها (برای انعطاف پذیری) ساخته می شود و سپس روی مواد پایه اعمال می شود. باز هم، مواد پایه معمولاً پلی استر، پنبه، نایلون یا ابریشم مصنوعی هستند.

چرم اصل
چرم طبیعی از مواد آلی، معمولاً پوست گاو ساخته می شود. الیاف کلاژن طبیعی به طور پیچیده ای در هم تنیده شده اند و دوام بالاتری نسبت به محصولات بافته شده توسط انسان ایجاد می کنند. انواع مختلفی از چرم با انواع مختلف پرداخت وجود دارد. برخی از روکش ها محافظت بهتری در برابر سایش روزانه دارند، با این حال، تمام چرم ها به دلیل ترکیب ذاتی پوست ها به طور ذاتی قوی تر هستند.

 




:: برچسب‌ها: تفاوت چرم طبیعی و مصنوعی ,
:: بازدید از این مطلب : 5224
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 30 مهر 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: